APAYDIN, “Şoför Esnafımızın Yeni Düzenlemelere İhtiyacı Var”

-“HIZ LİMİTLERİ YENİDEN DÜZENLENMELİ”

-“UYARI LEVHALARI DAHA BÜYÜK VE GÖRÜNÜR YERLERE KONMALI”

-“65-70 YAŞINDAKİ SÜRECÜLER DR RAPORU İLE ÇALIŞABİLMELİ”

-“KARAYOLLARINDA DİNLENME TESİSLERİ ARTIRILMALI”

 

ANKARA- Karayollarında yaşanan trafik kazalarının önlenmesi için alınması gereken önlemlere değinen TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, “Ülkemizde, yurt içi yük ve yolcu taşımacılığının yüzde 90’a yakını karayollarında  gerçekleşmekte. Taşımacılığın karayolları üzerinde yapılması, araç sayısının hızla artması, sürücülerin eğitim eksiklikleri ve çalışma koşulları kazalarda etkili. Bununla birlikte yaz mevsimi nedeniyle tatil bölgelerine gidiş gelişteki yoğunluk, pandemi sürecinin normalleşme döneminde olmamız, düğün sezonu, taşınma ve seyahatlerin artması gibi birçok durum kara yollarımızda yoğunluğu artırıyor. Bu da trafik kazalarında artış meydana getiriyor” dedi.

-“KAPTAN ŞOFÖRLERİMİZİN İŞ YÜKÜ AZALTILMALI”

Şoförlerin sosyo ekonomik düzeylerinin orta ve ortanın altında olduğunu anlatan

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, “Rekabet halindeki iş dünyasında, şoförler bir işten dönünce yeterince dinlenmeden diğerine koşmakta bu durumda, hataya neden olmakta. Her ne kadar yasal düzenlemelerle çalışma ve dinlenme saatleri belirlenmiş ise de, seyahat süresince rahat bir dinlenme ortamının olmadığı aşikardır. Yorgunluk ve uykusuzluk, birçok trafik kazasını doğrudan veya dolaylı etkilemekte. Tüm dikkatini bir arada ve koordineli bir biçimde sürdürmek zorunda olan şoförün fikren ve beden zinde olmasının büyük önemi var. Oysa şoförlerin iş ve aile yaşamlarında gözlenen ve aşırı kaygı ve stres ortadan kaldırılmalı. Bu tür olumsuzluklar şoförlerimizin iş yükünü artırıp kaygılandırıyor. Maliyetleri azaltmak için şoförler tek başına yolculuğa çıkabiliyor” şeklinde belirtti.

-“65 YAŞ ÜZERİ ŞOFÖRLERİMİZ RAPOR İLE DİREKSİYONA GEÇEBİLMELİ”

Trafik kurallarında yeni düzenlemelere ihtiyaç olduğunu anlatan Apaydın, “Ülkemizde son yıllarda ticari taşıt kullanan şoför bulunmasında sorunlar yaşanıyor. Bu sorunun temelinde, yeni şoför yetişmemesidir. 65 yaş şartı nedeniyle yaşını dolduranların belgelerinin iptal edilmesi ve geçici olarak geri alınması gibi nedenler var. 65-70 yaş arasındaki şoförlerimizin mesleklerini icra etmelerine imkan verilmeli. Bunun için de sağlık raporu ile refleks, göz muayenesi gibi kontroller yapılıp mesleklerini yapmaları sağlanmalı. Tecrübeli şoför açığının kapanması için bu düzenlemelere ihtiyaç var. Bunların yanı sıra hız limitlerinin yeniden düzenlenmesi, uyarı levhalarının daha görünür ve büyük olması, ceza puanlarının 20’den 10’a, toplamda 100’den 200’e çekilmesi tecrübeli şoför esnafımızın işinin başında kalmasını sağlar. Çünkü çoğu şoförün sürücü belgeleri ceza puanı nedeniyle geri alınmakta ve bu arkadaşlarımız araç kullanamıyor. Kazalara doğrudan etkisi olmayan (belge eksikliği gibi) kural ihlalleri için ceza puanlarının düşürülmesi şoför açığının kapatılmasına yardımcı olur. Çünkü şoförlerin gelişmelere ve değişen koşullara göre bilgi, beceri ve eğitim düzeylerini yükseltecek sosyal güvencelerini sağlayacak önlemler alınarak rekabetin var olduğu iş hayatından geri kalmamaları sağlanmalı. Yaşanan trafik kazalarının azalması için şoför esnafımızın beklenti ve ihtiyaçları karşılanmalı” diye vurguladı.