APAYDIN, "Servis Şoförlerinin Sicilleri Temiz Olmalı"

OKUL SERVİS ARAÇ SÜRÜCÜLERİNİ UYARAN APAYDIN,

-“OKULLARIN AÇILIŞININ UZAMASINI FIRSATA ÇEVİRİN”

-“DİLERİM 2015-2016 KAZASIZ BİR YIL OLSUN”

-“TÜM SERVİS ARAÇLARI BAKIMDAN GEÇİRİLSİN”

-“HER ÖĞRENCİ İÇİN BİR EMNİYET KEMERİ BULUNDURULSUN”

-“SERVİS ŞOFÖRLERİNİN SİCİLLERİ TEMİZ OLMALI”

-“SERVİS ŞOFÖRLERİ ÇOCUKLARLA İLETİŞİM KURABİLMELİ”

-“HOSTESLER NİTELİKLİ OLMALI”

ANKARA – 2015-2016 Eğitim ve öğretim yılının 28 Eylül’e ertelenmesinin servisçi esnafı için iyi bir fırsat olduğunu belirten TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, ülke genelinde 54 bin 886 servis aracının bakım, kontrol ve eksiklerin giderilmesi bakımından iyi değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.Konuya ilişkin açıklama yapan Apaydın, “Ülke genelinde 54 bin 886 servis aracıyla geleceğimiz olan çocuklarımızın güvenliği için her türlü tedbiri alarak hizmet vermeye çalışılıyor. Bu nedenle okul servisleri kendine ait hizmet yönetmeliğine sahiptir. Okul servis aracı yaş sınırı 12`dir. 12 yaşından büyük araçlar servis aracı olarak kullanılamaz. Bakımları 6 ayda bir yapılır. Her yıl TÜV-TÜRK’ün kontrolünden geçmek zorundadırlar. Araçların muayenesi yapılmadan servise çıkmaları mümkün değildir” dedi.

            -“ARAÇLARDA OLMASI GEREKEN KRİTERLER ÖNEMLİ”

          fvzapyyOkul servis araçlarının arkasında "OKUL TAŞITI" yazısı bulunmasının zorunlu olduğunu anlatan Apaydın, “Servis aracının arkasında, öğrencilerin iniş ve binişleri sırasında yakılmak üzere en az 30 cm çapında kırmızı ışık veren bir lamba ve bu lambanın yakılması halinde üzerinde siyah renkte büyük harflerle "DUR" yazısı okunacak şekilde olmalıdır. Öğrencilerin kolayca yetişebileceği camlar ve pencereler sabit olmalıdır. Okul servis araçlarında yönetmeliğe uygun sayıda ve nitelikte araç, gereç ve malzemeler her an kullanılabilir durumda olmalıdır. Kapılar şoför tarafından açılıp kapatılabilecek şekilde otomatik (Havalı, Hidrolikli v.b.) olabileceği gibi; araç şoförleri tarafından elle kumanda edilebilecek şekilde (Mekanik) de olabilir. Otomatik olduğu takdirde, kapıların açık veya kapalı olduğu şoföre optik ve/veya akustik sinyallerle ikaz edecek şekilde olmalıdır. Taşıtlar temiz, bakımlı ve güvenli durumda bulundurulmalıdır. Taşıtların cinsine göre Karayolları Trafik Yönetmeliğinin öngördüğü periyodik muayeneleri de yaptırılmış olmalıdır. Gerektiği hallerde ilgili meslek odası, okul veya işyeri ve öğrenci velileriyle haberleşebilmek için telsiz veya mobil telefon bulunmalıdır. Taşıtlarda görüntü ve müzik sistemleri taşıma hizmeti sırasında kullanılmamalıdır. En önemlisi taşıtlarda her öğrenci için bir emniyet kemeri bulunmalıdır” diye konuştu.

          -“SERVİS ŞOFÖRLERİMİZ AĞIR SORUMLULUK TAŞIYOR ”

TŞOF’a bağlı üyelerin kurallara azami uyması için sürekli uyarı yaptıklarının altını çizen Fevzi Apaydın, “Kriterlere uygun olmayan araçların trafik kontrollerinde yakalanması durumunda trafikten men edilmektedir. Mevcut önlemlerin uygulanması ve denetlenmesi durumunda evlatlarımızın güvenliği sağlanacaktır. Anne-babalarımız da çocuklarımızın okullarına emniyetli bir şekilde ulaşması için servis araçlarını seçerken dikkat etmeliler. Odaya kayıtlı olan servisleri kullanmalıdırlar. Kayıt dışı çalışan servislerin tercih edilmesi hayati tehlikelere yol açabilecektir. Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinin 8 inci maddesinde değişiklik yapılarak yeni düzenlemeye gidilmişti. Bu düzenleme 1 Eylül 2015 itibariyle uygulamaya konulacak. Böylece servislerde çalışacak şoförler 26 yaşından küçük olamayacak. Daha önce aranan 3 yıl süreyle E sınıfı sürücü belgesine sahip olma şartı 5 yıla çıkarıldı. B sınıfı sürücü belgesine sahip olma şartı ise 5 yıldan 7 yıla çıkarıldı. Ayrıca yönetmelikte şoförlerin, son beş (5) yıl içerisinde; bilinçli taksirli olarak ölümlü trafik kazalarına karışmamış olmak, alkollü olarak araç kullanma ve hız kurallarını ihlal nedeniyle, sürücü belgeleri birden fazla geri alınmamış olmak, "Yurtiçi Yolcu Taşımacılığı Sürücü Mesleki Yeterlilik Belgesi" ne sahip olmak zorunlulukları vardır” şeklinde konuştu.

-“ÇOCUKLARLA İYİ İLETİŞİM KURMALI”

TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın açıklamalarını şöyle sürdürdü, “Servis şoförlerinin hizmet sicillerin temiz olması, araç, gereç ve ekipman bilgisi gibi el-göz-ayak koordinasyonu becerisi, harita okuma, yol ve adres bilgisi, ilk yardım bilgisi, işçi sağlığı ve iş sağlığı ve güvenliği bilgisi gibi teknik bilgi ve becerisinin yanında meslek etiğine, insan ilişkilerine, iş disiplinine, kişisel bakım ve hijyene dikkat eden trafik kurallarına uyan, güvenliği gözeten bilhassa çocuklarla uygun iletişim kurabilmeleri çok önemlidir. Bu özelliklere sahip olup, geliştirebilmeleri içinde belirli zamanlarda eğitimler verilmektedir. Standart dışı ve yönetmeliklere uygun olmayan servis araçlarının çocuklarımızın can güvenliği için büyük bir tehdit olarak görürüz. Odalarımıza kayıtlı standart dışı araç mümkün olmamakla beraber Emniyet Müdürlüğü tarafından yapılan yol üstü denetimler daha sık yapılarak kontrolleri artırılmalıdır. Velilerimiz de gördükleri yanlış ve eksiklikleri odalara bildirmelidirler”

-“HOSTESLER NİTELİKLİ KİŞİLERDEN SEÇİLMELİ”

Okul servis araçlarında görev yapan hosteslerin sorumlu ve yetkili oldukları işin niteliklerine sahip kişilerden seçilmesi gerektiğini de kaydeden Apaydın, “Servis rehber elemanı 22 yaşını doldurmuş, en az lise mezunu olma şartı vardır. Çocuklarımızın araçlara inmesi-binmesi sırasında gerekli önlemleri alır ve kontrol eder. Çocukların emniyet kemerlerinin takılı olmasını kontrol eder. Sorumluluk sahibi şoförlerimizin ikinci gözü konumunda olan servis hosteslerinin seçiminde titizlik gösterilmesi son derece önemlidir. Çalıştıkları zaman içinde tecrübe kazanmalarını da önemsiyoruz. Velilerimiz de dönem başında serviste bulunan rehber personelin dönem sonuna kadar bulundurulmasının takipçisi olmalıdır” dedi.