APAYDIN, "Takograf Konusunda Bilim,Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Biran Önce Mevzuat Değişikliği Yapmalı"

APAYDIN, “TAKOGRAF KONUSUNDA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİRAN ÖNCE MEVZUAT DEĞİŞİKLİĞİ YAPMALI”

-“HURDAYA AYRILMA ZAMANI GELMİŞ ARAÇLARA DİJİTAL TAKOĞRAF TAKILMASI EKONOMİK DEĞİLDİR”

-“ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI, TŞOF’LA AYNI GÖRÜŞTE”

TSFapaydınANKARA – Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu’na intikal eden 1996 model ve sonrası kamyon ve otobüslerin araç muayenelerinde mevcut takografların dijital takograflarla değiştirilmediği için muayenelerini yaptıramadıklarını belirten Fevzi Apaydın, “Konu Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na resmi yazı ile iletildi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Takograf Cihazları Muayene ve Damgalama Yönetmeliğinin mevcut haliyle sektöre vereceği yüksek maliyetin yarı sıra ülkemiz ekonomik gerçekleriyle de örtüşmediğini değerlendiren bir yazıyla Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na bildirdi. Bu durumun bir an evvel çözüme kavuşturulmasını bekliyoruz. Çünkü hurdaya ayrılma yaşına gelen araçlara dijital takograf takmak hem ekonomiye hem de şoför esnafına büyük zarar verecektir” dedi. 

-“79 BİN 535 ARAÇ SAHİBİ SORUN YAŞAYACAK”

Türkiye genelinde 1996-1998 model 21 bin 989 otobüs ve 57 bin 546 kamyon olmak üzere toplamda 79 bin 535 araca ait takografların dijital takograflarla değiştirilme sorunu yaşanacağını kaydeden TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, “Araç muayenelerinin görev ve sorumluluğu Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına aittir. Ancak Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nca 12 Ocak 2012 tarih ve 28171 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Takograf Cihazları Muayene ve Damgalama Yönetmeliği gereğince işlem yapılıyor. Yönetmelikte dijital takograf cihazlarının kullanımı 20’nci maddeyle ilk defa takograf takılacaklarla yeni üretilen araçlar için zorunlu olmasına rağmen geçici 3’üncü maddesinde kısıtlama getirilerek 1996-1998 model araçlar için birinci yıl içinde olmak üzere diğer model araçlara da kademeli olarak geçiş süresi içinde mevcut takografları yok sayılarak, dijital takograf kullanmaları zorunlu hale getirildi” diye konuştu.

-“TOP BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞINDA”

Peyderpey uygulanacak olan bu uygulamadan 121 bin 605 otobüs, 456 bin 078 kamyon olmak üzere toplam 577 bin 683 aracın etkileneceğini anlatan Apaydın, “Ekonomik sıkıntı içerisinde ayakta kalmaya çalışan şoför esnafının getirilen bu yükle iyice ezileceği kesin. Bu araçların çoğunluğu kısa bir süre sonra hurdaya ayrılacak. Belki de 31 Aralık 2014 tarihinde sona eren hurda teşvikinin yenilenmesiyle dijital takograf takılması istenen bu araçların çoğunluğu hurdaya ayrılacak. Konuyu inceleyen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yaptığımız itirazımızı haklı bulundu. Yönetmelik hükümlerinin mevcut haliyle sektöre vereceği yüksek maliyetin yanı sıra ülkemiz ekonomik gerçekleriyle de örtüşmediği değerlendirilerek federasyon olarak ilettiğimiz görüşlerimizi desteklemişlerdir. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın bu kararının ardından şimdi Federasyon olarak gözümüz, kulağımız Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın vereceği kararda” şeklinde konuştu.