APAYDIN, "Trafikte Yaş Değil, Eğitim Önemli"

APAYDIN, "TRAFİKTE YAŞ DEĞİL, EĞİTİM ÖNEMLİ"

-"AKIL YAŞTA DEĞİL, BAŞTADIR ATASÖZÜ UNUTULMAMALI"

- "SERVİS SÜRÜCÜLERİNDE YAŞ DEĞİL, EĞİTİM ÖN PLANA ÇIKARILMALI"

-"SERVİSCİLİĞİ MESLEK EDİNENLER YAPMALI"

-"ÇOCUKLAR İLK VE SON DERSİ SERVİS SÜRÜCÜLERİNDEN ALIYOR"

-" ODALARIN VE FEDERASYONUN DENETİM VE YAPTIRIM YETKİLERİ ARTIRILMALI"

            ANKARA – Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının 'Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik'le okul servis sürücülerine getirilen 26 yaş, E sınıfı için 5 ve B sınıfı sürücüler için getirilen 7 yıllık sürücü belgesine sahip olma zorunluluğunu değerlendiren TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, "Akıl yaşta değil, baştadır atasözünü dikkate alacak olursak, burada yapılması gereken, trafikte yaş kriterinden önce eğitime önem verilmesidir" dedi.

            -"YAŞTAN ÖNCE EĞİTİM ÖNEMLİ"

Baskanapaydın1Öğrenci veya personel servis aracını kullanan kişilerde aranması gereken öncelikle eğitim ve yaptığı işin önemini bilmesi olduğunun altını çizen Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın yaptığı yazılı açıklamada, her alanda olduğu gibi servis sürücülüğünde de eğitimin önemine işaret etti. Apaydın şunları dile getirdi, "Öğrenci servis aracını kullanan sürücü aldığı normal eğitimin yanında öncelikle çocuk psikolojisi ve halkla ilişkiler alanında eğitim almalıdır. Bugün iş sağlığı güvenliği, kalite yönetim sistemi ile çevre ve trafik kurallarına uygun, ticari olarak tescil edilmiş minibüs veya otobüs türü taşıtı kullanarak belirli bir güzergah doğrultusunda öğrenci ve personel ulaşımını sağlayan kişi servis şoförü olarak tanımlanmaktadır. Bu konularda yeterli olmayan kişilerin bu mesleği yapmasına izin verilmemelidir. Bunları bilmek içinde ne yaşa nede ehliyetin yıl ve sınıfına ihtiyaç vardır. Asıl yapılması gereken eğitim ve denetimdir" diye konuştu.

-"5 YILDA BİR SAĞLIK RAPORU OLUMLU"

Her 5 yılda bir şoförlük mesleği bakımından bedeni ve psikoteknik açıdan sağlıklı olduklarını gösteren sağlık raporunu, yetkili sağlık kuruluşlarından alması kararını olumlu bulduklarını vurgulayan Başkan Apaydın, "Yönetmelik, 1 Eylül 2015'te yürürlüğe girecek. Fakat cebinde 10-15 yıllık ehliyet bulunan her sürücü tecrübeli değildir. Çünkü tecrübe araç sürmekle kazanılır. Tabii ki tecrübeli şoförlerin, biraz daha olgunluğa erişmiş kişilerin özellikle öğrenci servislerinde görev alması mantıklıdır. Fakat sadece tecrübe yeterli olmuyor. Bunun için iyi bir servis sürücüsü aynı zamanda çocuk psikolojisini de bilmesi gerekir. Bizim önceliğimiz emniyet ve ahlaki değerlerdir. Buda eğitimle mümkün. Federasyonumuz ve odalarımız esnafımıza sürekli eğitim vererek, hizmet kalitesini artırmaya çalışıyoruz. Çünkü çocuklarımız ilk ve son dersi "servisçi amcalarından" almaktadırlar. Çocuklarımızın, şoförden etkilenebilecek yaşta olduğu unutulmamalıdır. Direksiyondaki arkadaşımız tespih çekerse, sigara içerse, kıyafetine ve konuşmalarına dikkat etmezse çocuğa bu kültürü aşılar. Servis araçlarının da kurumsal bir zihniyetle yönetilmesi günümüzde artık kaçınılmazdır. Bu düzenlemelerin amacına ulaşması içinde Odaların ve federasyonun denetim ve yaptırım yetkilerinin artırılması gerekir. Bu düzenlemeler yapılırken kesinlikle meslek odalarımızın ve Federasyonumuzun da görüşleri alınmalıdır" dedi.