APAYDIN, "Kabinler Taksicinin Can Güvenliğini Sağlayacak"

APAYDIN, "KABİNLER TAKSİCİNİN CAN GÜVENLİĞİNİ SAĞLAYACAK"

 

-"ÖTV VE KDV MUAFİYETİ ESNAFI RAHATLATACAK"

-"110 TAKSİCİ İŞ BAŞINDA ŞEHİD EDİLDİ"

-"ARAÇLARIN DEĞİŞİM SÜRESİ 4-5 YIL İÇİNDE OLMALI"

-"İSTANBUL'DA GECE ÇALIŞAN TAKSİCİ SAYISI 5/6 BİNDEN 1000 CİVARIN KADAR DÜŞTÜ"

 

            ANKARA- Son günlerde yeniden yaşanmaya başlayan taksici gasp ve cinayetlerinin önüne geçilmesi gerektiğinin altını çizen TESK Genel Başkan vekili ve TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, "Taksici esnafının can güvenliğinin sağlaması için yıllar önce kabinli taksi projesini gündeme getirdik. Taksici esnafımızın can güvenliği için yıllardır kabinli taksiler projesini yetkililerimize ve kamuoyuna anlattık. Hatta 2004 yılında örnek koruma kabinli örnek taksiler yapılarak tanıtımı dahi yapılmıştı. Panik butonu olan, GPRS sistemli taksilerin hayata geçirilmesi son derece olumlu olmakla beraber bilhassa gece çalışan taksicilerimizin can güvenliğini sağlamakta yetersiz kalmaktadır. Güvenlik kabini olan taksilerin değişiminde bir defaya mahsus KDV ve ÖTV alınmadan yenilenmesi taksici esnafımızı teşvik edecektir" dedi.

            "SON YILLARDA 110 ŞOFÖR ESNAFIMIZI KAYBETTİK"

TSFapaydınYetkililerin taksilerin koruma kabinli taksilerle değiştirilmesini içeren projelerine kulak verilmesi gerektiğini kaydeden TESK Genel Başkan Vekili ve TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın yaptı yazılı açıklamada, "Projeye göre taksisini değiştirecek olan esnafımızdan bir defaya mahsus olmak üzere KDV ve ÖTV alınmayacaktır. 10 yıl içinde saldırıya uğrayan 110 taksi şoförümüz işinin başında şehit edilmiştir. Yeni yılın ilk günlerinde Uşak'ta bir taksicimiz öldürüldü, İstanbul'da da bir taksicimiz başından vuruldu. Geçmiş yıllarda İstanbul'da geceleri 5-6 bin taksi görev yaparken, şu anda can güvenliğinin olmaması nedeniyle geceleri çalışan taksici sayısı bin civarına düştü. Yıllardır üzerinde ısrarla durduğumuz koruma kabinli taksi projemizin yetkililerimiz tarafından değerlendirilmesini ısrarla beklemekteyiz. Eğer aracını yenileyecek taksici esnafı teşvik edilerek bir defaya mahsus vergi muafiyeti getirilmesi halinde hem esnafın bütçesi rahatlayacak hem de araçlarını değiştirmesine imkan tanıyacaktır" diye konuştu.

"DEĞİŞİM SÜRESİ 4-5 YIL OLMALI"

Taksilerin yenilenmesi projesinin sadece güvenlik standartlarını artırmasının yanı sıra hizmet standardını da artacağını ifade eden Apaydın, "İnsanımıza layık şekilde yüksek bir hizmet verilecektir. Ayrıca, çevre ve ses kirliliğinin önlenmesine de büyük katkısı olacağından, AB'de gördüğümüz standartlar bizim taksilerimizde de olmasını çok yerinde buluyoruz. Koruma kabinli taksilerin Türkiye'de üretilecek olması otomotiv sanayine canlılık getirecek ve işsizliğin önüne geçilecektir. En önemlisi yan sanayi gelişecektir. Ancak, araçların 1-2 yıl içerisinde değil, 4 veya 5 yıllık bir süre içerisinde değişimi gerçekleştirilmelidir" şeklinde konuştu.